“Holocaust-revisionist ansat af DR
DR-journalist sætter spørgsmålstegn ved omfanget af 2. verdenskrigs jødeudryddelser. Nu er journalisten indkaldt til en kammeratlig samtale. …” (Uwe Max Jensen, Trykkefrihedsselskabets tiddskrift Sappho, 24. juni)
Trykkefrihedsselskabet er ude i et paradoksalt ærinde, når de kritiserer den journaliststuderende Samira Tavin for at sige sin mening.
Samira Tavin sagde den 22. juni i en diskussion i Deadline på DR 2 i at hun støtter Ahmadjinedad som Irans præsident, og at hun i øvrigt er enig med Ahmadjinedad i hans tvivl om folkemordet på jøderne under 2. verdenskrig.
Hendes indlæg var noget usammenhængende og springende. Jeg må hellere straks sige jeg ikke er enig med hende (hvis nogen kunne mistænke mig for det). Det handler imidlertid ikke om hendes politiske standpunkt, men om ytringsfrihed. Hun havde netop en pointe da hun sagde:
For hvis det var rigtigt at der døde seks millioner jøder, hvorfor må man så ikke forske i det i dag? Dem der stiller spørgsmålstegn og efterforsker det, de bliver sendt i retten. Og er det rigtigt? Er det demokrati? Er det ytringsfrihed? [Sproget forbedret af Borgerlig bums]
Såkaldt holokaustbenægtelse er strafbart i flere europæiske lande, men ikke i Danmark. Det er dog blot en detalje.
Samira Tavin antyder at forbudet beviser at der er fusket med fakta om holokaust. Det har hun naturligvis ikke ret i. Men man må erkende at indskrænkning af ytringsfriheden netop skaber den mistænksomhed, som hun gav udtryk for. Derfor er det tåbeligt og kontraproduktivt at det i en række europæiske lande er forbudt at benægte folkemordet på jøderne. Det gavner revisionisternes sag, fordi det gør dem til martyrer.
Af samme grund er jeg også skeptisk mod at en stribe vestlige parlamenter har vedtaget resolutioner om det tyrkiske folkemord på armenerne i 1915-17. Det kan ikke være parlamenternes opgave at udtale sig om noget som de folkevalgte ikke har forstand på. Det må overlades til historikerne. Politikerne bør derimod fuldt og helt kritisere den tyrkiske paragraf der forbyder omtale af folkemordet – fordi den indskrænker ytringsfriheden.
Ikke mindst EU-parlamentet, der er desparat for at demonstere sin egen vigtighed, udsender mange politiske erklæringer om vind og vejr. De har da også diskuteret at gøre Auschwitz-benægtelse strafbart i hele EU og forbyde nazistiske symboler. Det strandede foreløbig fordi østeuropæiske politikere krævede at hammer og segl også skulle være forbudt hvis hagekorset skulle være det.
Man skal ikke ad politisk vej definere sandheden, men skabe vilkår for at sandheden kan siges. Dermed må man acceptere at løgnere og fantaster også har ytringsfrihed. Grundtvig kaldte det Frihed for Loke som for Thor. Voltaires mening blev gengivet af Evelyn Beatrice Hall således: “I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.”
DR-værten Nikolai Sommer gav også udtryk for en snert af politisk korrekthed, da han spurgte: “Kan du som en borger i Danmark støtte det?”
Borgere i Danmark har ikke pligt til at mene noget som helst. Det ville være totalitært. Men det overser Trykkefrihedsselskabet i sin artikel.
Formålet med debatten i Deadline var at anskueliggøre argumenter for og imod Musavi og Ahmadjinedad – og det lykkedes da også delvis. Et af de brugbare argumenter fra Samira Tavin var at Ahmadjinedad har støttet infrastrukturen og udviklingen i landdistrikter. Samira Tavin og Ahmadjinedads holokaustbenægtelse kan måske ikke skaffe stemmer i Danmark, men det kan den altså i Iran, hvorfor det var relevant at nævne det.
DR ønsker berufsverbot – Trykkefrihedsselskabet bakker op
Samira Tavin arbejder som journalistpraktikant hos DR Sporten. Det kan godt undre at DR’s Deadline så indkalder hende til et interview i egenskab af at være iraner, helt uden at nævne at hun allerede er ansat i firmaet. Hvis DR ikke gider bevæge sig uden for eget hus er de blevet en lokal-tv-station. Men nok om det. Når de har valgt at interviewe hende skal hun naturligvis have lov at sige sin mening uden repressalier.
Helt galt bliver det derfor når Trykkefrihedsselskabet godter sig over at DR har indkaldt Samira Tavin til en kammeratlig samtale på grund af hendes synspunkter. Trykkefrihedsselskabet burde bestemt ikke støtte politisk berufsverbot. Tværtimod burde man kritisere DR for denne praksis.
Uwe Max Jensen lægger således ordene i munden på chefen for DR Sporten når han spørger hende: “Mener du, at Samira Tavins udtalelser om Holocaust matcher DR’s værdier?”
Svaret fra DR-chefen var: “… jeg har haft Samira inde til en kammeratlig samtale, da hun skal vide, at den slags gør man ikke som journalist. Der blander man ikke sine egne holdninger ind i faget. Man kan ikke både være meningsbærer og objektiv journalist.”
Men hun udtalte hun sig som privatperson, ikke som DR-ansat. Det fremgik ikke af Deadline-programmet at hun var DR-journalist. Underteksten beskrev hende som “studerende”.
Udtrykket “en kammeratlig samtale” kunne være sagt af Kammerat Napoleon i George Orwells Animal Farm. I sagens natur kan en chef-skideballe ikke være kammeratlig, da man ikke er kammerat med en chef. Det undertrykkende ses i selve den fordrejning af sproget som anvendes i udtrykket.
Det ville være væmmeligt hvis DR skal have lov til følgende:
- Bruge sine egne medarbejdere som interviewpersoner i nyhedsprogrammer
- Undlade at nævne de er repræsentanter for DR, men fremstille dem som om de er uafhængige eksperter eller privatpersoner
- Kontrollere at de giver udtryk for de rigtige holdninger, “matcher DR’s værdier”
- Udsætte dem for repressalier hvis de har forkerte meninger
DR har allerede begået fejl 1 og 2 ved overhovedet at invitere Samira Tavin i studiet. Men det bliver mere end dobbelt så slemt, når DR begår fejl 3 og 4. Så er det ikke blot dårlig journalistik, men totalitær sindelagskontrol. Når alle punkterne 1-4 udføres, er de en opskrift på total iscenesættelse af virkeligheden, som i DDR.
Trykkefrihedsselskabet – Danmarks førende forening for ytringsfrihed – begår fejl nr. 5 ved at bakke op om sindelagskontrollen, ja, ligefrem kræve af DR at de giver kvinden sanktioner. Trykkefrihedsselskabet spiller her ikke rollen som uafhængig NGO, men snarere som østtysk blockpartei (de små ekstra partier i DDR, som skulle forestille at være garanter for mangfoldighed, men blot var systemets forlængede arm).
Trykkefrihedsselskabet har ellers ofte kritiseret DR, men selskabets holdning til ytringsfriheden er åbenbart afhængig af ytringens indhold.
Når både venstrefløjen (mange medier, akademikere og politikere) og højrefløjen (Trykkefrihedsselskabet) går ind for totalitær politisk korrekthed, så har friheden trange udsigter i fremtiden.
Uwe Max Jensen får også flettet ind i sin artikel at Samira Tavin dyrker skydning som hobby – hvad det end har med sagen at gøre.
Uwe Max Jensen har selv udfordret ytringsfrihedens grænser i sin kunst, og han har måttet mærke konsekvenser både i form af bødestraf og bortvisning fra kunstakademiet, det småborgerlige museum Aros og fra et stockholmsk hotel. Derfor kan det undre at han vil lynche politiske afvigere. Det er åbenbart ikke kun de venstreorienterede kunstnere der kan gå galt i byen når de blander sig i politik.
—
Hele interviewet kan ses på Snaphanen i artiklen Samira Tavin – holocaust-revisionist - som nøjes med at imødegå hendes synspunkt, hvilket er helt rimeligt.
Uriasposten: Samira Tavin, DR-praktikant – bakker op om Trykkefrihedsselskabets vinkel.
—
Note: Jeg staver ord fra fremmede alfabeter på dansk – derfor skriver jeg holokaust, Ahmadjinedad og Musavi.
fredag 26. juni 2009 - 08:32 kl. 8:32 am
Rart at se at der i det mindste er én (foruden mig selv) der har bevaret overblikket.
Trykkefrihedsselskabet og mange af dets tilhængere har desværre afsløret sig selv som enøjede forsvarere for en bestemt politisk dagorden, og undser sig ikke for på uhæderlig vis at deltage i angreb på personer der benytter sig af deres ytringsfrihed, og mellem linjerne opfordrer til berufsverbot.
Spørgsmålet er om Trykkefrihedsselskabet stadigvæk skal opfattes som en dedikeret forsvarer for ytringsfriheden, eller blot som endnu en pro-zionistisk kamporganisation, der kanøfler enhver der kommer på tværs af partilinjen.
En anden utilsløret Iransk stemme: Samira Niknam Tavin stemte på Ahmadinejad
fredag 26. juni 2009 - 10:06 kl. 10:06 am
Politikere kan og vil uanset deres kvalifikationer- ofte med henvisning til de har hørt eksperter og lignende- kunne foretage lovændringer og indførelse af love og bestemmelser, der påvirker befolkningen. Dette synes mig ofte vigtigere end hvad denne eller hin mener om dit og dat.
Det væsentligste er stadig at borgerne har magt.
At lovgivere giver borgerne mere magt ikke tager magt fra dem.
Hvad en Borgerlig Bums mener med hensyn til ytringsfrihed og Trykkefrihedsselskabet er noteret her i hukommelsen med tifløjelsen sammesteds af en arkivering samt rubricering under “misforståelse af at Trykkefrihedsselskabet skulle være højrefløjens talerør”.
Hvor finder jeg noget belæg for at Trykkefrihedsselskabet skulle være eller selv opfatte sig som højrefløjen?
At Balder synes pro-zionister ikke har den rette forståelse viser vel blot også Balder selv er fordomsfuld og har sine egne prioriteringer, i sin store optagethed af hvad der har med jøder og zionisme at gøre
fredag 26. juni 2009 - 11:48 kl. 11:48 am
-> Casper
Trykkefrihedsselskabet har såvidt jeg ved også som formålsparagraf at behandle emner andre medier bevidst undlader.
fredag 26. juni 2009 - 12:23 kl. 12:23 pm
@ Kim:
Den omtalte formålsparagraf kan jeg ikke finde: http://www.trykkefrihed.dk/vedtagter.htm
@ Casper:
Hamrende godt indlæg.
fredag 26. juni 2009 - 12:43 kl. 12:43 pm
Trykkefrihedet har aldrig handlet om at ytringsfrihed for andre end dem selv.
fredag 26. juni 2009 - 13:07 kl. 1:07 pm
Vedtægter for Trykkefrihedsselskabet af 2004
Vedtaget på den stiftende generalforsamling
lørdag den 12. marts 2005
§1.
Foreningens navn er Trykkefrihedsselskabet af 2004, og dens formål er at træde i brechen for det frie ord hvor som helst, dette er truet, og uanset, hvem der truer det, idet foreningen støtter sig til grundlovens §77, der fastslår, at “enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene”. Foreningen vil bestræbe sig på at yde hjælp og beskyttelse dér, hvor ytrings- og åndsfriheden er truet.
§2.
Som medlem kan optages enhver, der tilslutter sig foreningens formål.
Det var de første to paragraffer, indholdet er ikke for mig at se specielt højrefløjens mækesager.
At der er tale om et selskab uden mulighed for kommentarer fremført i offentligheden på deres hjemmeside er sandt, det er ikke Borgerlig Bums eller Buller og Balder overalt.
Måske skulle jeg fremsende et ønske om oprettelse af “en læseren eller læserne synes-blog” hos Selskabet på hjemmesiden. Eller lade andre gøre det.
fredag 26. juni 2009 - 13:22 kl. 1:22 pm
“Trykkefrihedsselskabet er den eneste formaliserede organisation, som har som eneste formål at forsvare det frie ord.”.
Skulle Katrine Winkel Holm nok retteligt sige, men da Selskabet til Indførelse af Ytringsfrihed i Danmark og Resten af Verden som jeg er talsperson for ikke finder formalisering nødig er hun undskyldt. Hun ved jo åbenbart ikke der er andre.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/329174:Kultur–Kan-Dansk-PEN-baade-forsvare-ytringsfriheden-og-kaempe-imod-hadefuld-tale
fredag 26. juni 2009 - 13:27 kl. 1:27 pm
Samira Tavin må vel mene hvad hun vil, og DR må interviewe hvem de vil, det der undrer mig er, at hun som journalistaspirant benægter omfanget af holocaust, tiltrods for at hun (især hun) ret let kan finde alle de fakta hun har brug for.
Hvem kan bruge en journalist der er så ringe, eller som vælger at opdigte sine egne historier?
fredag 26. juni 2009 - 14:29 kl. 2:29 pm
mb: ‘det der undrer mig er, at hun som journalistaspirant benægter omfanget af holocaust, til trods for at hun (især hun) ret let kan finde alle de fakta hun har brug for.’
Du snakker tydeligvis som du har forstand til, og aner tydeligvis intet om emnet. Der findes ingen guldrandet sandhed om holocaust, heller ikke i de professionelle ‘anerkendte’ holocaustforskeres rækker. Historie er altså noget andet end fysik eller matematik.
Her en dansk forker der mener at dødstallet er nærmere 4 millioner.
Eller læs en bog og sæt dig in i problematikken. Bare fordi der findes masser af uvidende fjolser der lydigt efterplaprer mediepropagandaen og hinanden så bliver det altså ikke meres sand af den grund.
Samira ramte et ømt punkt:
Og argumentet med at det (endnu) ikke er forbudt at sætte spørgsmålstegn ved omfanget af holocaust i Danmark gælder ikke, for her sørger den sociale kontrol og medierne for at den farlige diskussion ikke opstår, hvilket vises tydeligt af Samiras eksempel. Både under diskussionen ‘Kan du som borger i Danmark støtte det?, bla, bla bla’. Og derefter reaktionen med en kammeratlig samtale om ‘DRs værdier’ med Judith Skriver! DRs værdier indeholder altså at de ansatte skal skrive under på et bestemt historiesyn? Det skulle ikke undre mig!
Ja som dansk borger kan du mene at utro kvinder skal stenes og sharia skal indføres i Danmark, du vil være hjertelig velkommen en anden gang, og kan endda få dit eget TV program (Adam & Asmaa) men tvivl på et mytologisk tal fører til omgående udskamning og fordømmelse.
Hvad fortæller det?
I Iran skal man tro på Muhammeds ufejlbarlighed, i Danmarks skal man tro på Steven Spielberg.
Det er jo fuldstændigt til grin!
Dødstallet i Auschwitz blev officielt reduceret med 2,5 millioner, fra 4 millioner til 1,5 millioner sidst i halvfemserne men vi skal stadigvæk tro på at seks millioner er korrekt! Hvis ikke vi vil tro på det så er vi slemme slette mennesker, nazister, idioter, fjolser osv. osv.
Vi skal da være glade for de ikke smider os ned fra højhusene som de gør med bøsser i Iran, men efter stemningen at dømme skal den dag nok også komme!
Gud hjælpe det ‘frie vesten’!
fredag 26. juni 2009 - 15:31 kl. 3:31 pm
Samira Tavin har lov til at have den holdning, hun måtte have lyst til. Det har aldrig været strafbart at være dum. Men hendes udtalelser kan let tydes som antisemitiske, og de hører ikke sammen med en karriere som objektiv journalist. Hun bliver jo ikke straffet for sine udtalelser, blot skoset. Det er velkendt, hvad der skete i koncentrationslejrene, hvor jøderne blev massemyrdet. At træde på et folk, der i forvejen ligger ned og er foragtet, jagtet og plaget af muhamedanere verden over, hjælper ikke Samiras karriere. Hun er en simpel jødehader og intet andet.
fredag 26. juni 2009 - 16:55 kl. 4:55 pm
Holocaust er mere omfattende end Auschwitz hvilket gør en formindskelse af dødstal der mindre vægtig i en samlet numerisk henseende.
Det er senest sidst i 1980-erne dødstal for Auschwitz revideres, se eventuelt Noakes & Pridham Nazism 1919-1945 år 1988 p. 1189.
fredag 26. juni 2009 - 17:32 kl. 5:32 pm
Om baggrunden for Trykkefrihedsselskabet:
http://www.trykkefrihed.dk/trykkefrihedsselskabet.htm
De i linket nederst nævnte 500 medlemmer i Trykkefrihedsselskabet maj 2009 er efter min mening fint.
Af økonomiske årsager er jeg ikke medlem selv men støtter formålet til tider, jeg satsede på omtrent 3 års fiskekort ( i år 140 kr.-/per år ) betalt sat overfor medlemskab af Tryggefrihedsselskabet 1 år, 400 kr- /pr. år aktuelt.
Desuden er jeg jo i forvejen talsperson for Selskabet for Indførelse af Ytringsfrihed i Danmark og resten af Verden.
fredag 26. juni 2009 - 17:33 kl. 5:33 pm
Trykkefrihedsselskabet ikke Trygge…
fredag 26. juni 2009 - 18:04 kl. 6:04 pm
Peter Buch: Jeg skrev: “Når både venstrefløjen (mange medier, akademikere og politikere) og højrefløjen (Trykkefrihedsselskabet) går ind for totalitær politisk korrekthed…”
Jeg kaldte altså ikke bare TFS for højrefløjen, men også de andre medier for venstrefløj. Men det sidstnævnte er der ingen der har brokket sig over.
Jeg mener det er tydeligt at TFS opfatter sig som en modkultur mod den herskende strømning i den offentlige debat. Deraf kommer også deres supplerende formål om at “behandle emner andre medier bevidst undlader”. Når jeg nævner dem i sammenhæng med “mainstream-medierne” er det helt rimeligt at opfatte dem som en modpol – altså talerør for højrefløjen. Men tingene er jo ikke sort/hvide. I de almindelige medier er det ikke alle journalister der stemmer S, SF, R og Ø – det er blot et flertal. Og i TFS er det sikkert heller ikke alle der stemmer VKO, men formentlig et kraftigt flertal. Jeg har selv været til foredrag i TFS hvor jeg blev lidt paf over den højreorienterede slagside blandt deltagerne. (Søren Krarup, Jesper Langballe, Karen Jespersen, og så en hel masse ældre, tynde damer med guldbriller. En af dem begyndte straks at skælde ud på muslimer, da jeg satte mig ved siden af hende – uden så meget som at præsentere sig eller sige goddag. Den morsomme socialdemokrat Carl-Erik Zølck med skæg (Urius Oregon) rendte rundt på den anden side af Vester Voldgade med sit kamera, så man følte da virkelig man var i begivenhedernes centrum. I øvrigt skældte Krarup og Langballe ud på Robert Redeker, fordi han formastede sig til at kritisere kristendommen. Det syntes præsterne ikke var i orden. På dette punkt kunne jeg dog fornemme at Lars Hedegaard og det store flertal af forsamlingen ikke var enige med Krarup og Langballe).
Selve selskabet skal ikke klandres for sine gæster. Der er i øvrigt ikke noget galt i at de sædvanlige islamkritikere deltager. Men en lidt bredere skare ville være en dejlig ting. Jeg har selv overvejet at blive medlem, men har sat det i venteposition, og efter denne artikel i Sappho er det endnu mindre sandsynligt.
Angående Samira Tavin, så virker hun også som en dårlig journalist. Alene hendes usammenhængende sprog og springende retorik er afslørende. Men hun optrådte ikke som DR-ansat eller journalist i programmet. Det kan da ikke være meningen man deltager i et interview for at sige sin mening som Ahmadjinedad-støtte, hvorefter man udsættes for repressalier fra arbejdsgiveren? Det minder mig om Jonni Hansen, der ikke kan få job som murer. Tåbeligt.
Det er meget muligt at Samira Tavin er en rabiat antisemit, og jeg finder det også bekymrende at den slags mennesker kommer ind i vore medier, måske i kraft af en “nydansker”-kvote i DR? Det er imidlertid ikke en vej frem at begrænse ytringsfriheden eller indføre Sovjet-agtig omskoling og kammeratlige samtaler, når folk ytrer forkerte synspunkter som privatperson.
Allan: “Trykkefrihed har aldrig handlet om ytringsfrihed for andre end dem selv.” – Se, det er netop hvad jeg frygter. Men jeg synes stadig TFS skal have en chance til at bevise “frihed for Loke som for Thor”.
fredag 26. juni 2009 - 19:54 kl. 7:54 pm
Hm – jeg tror, at din link viser hen til en forkert artikel. I den angivne artikel står der jo ikke det mindste om, at Samira Tavin ikke skulle have lov til at ytre sig.
fredag 26. juni 2009 - 20:10 kl. 8:10 pm
Hr. Redeker holdt foredraget i Bymuseet, så hr. Zølck stod på Vesterbrogade og bag ved Museet, hvilket heller ikke er Vester Voldgade.
Bums -tag dig sammen. Jeg så dig vel selv ved begivenheden.
Din fornemmelse om de herrer præsterne og hr. Redeker er intet værd som målestok når du ikke har mere end din fornemmelse at have den i. Du har ingen målinger over enig uenig eller ved ikke om punktet “kritik af hr. Redeker for omtale af kristendom” efter begivenheden, eller også har du glemt at spørge nogen.
“Selskabet skal ikke klandres for deres gæster”. Når du lige har gjort netop det, du er faktisk licensen værd- Bums.
Trykkefrihedsselskabet er ikke talerør for højrefløjen, efter min opfattelse, højrefløjen priser blandt andre ting kraftigt privat initiativ og en lille stat, det er ikke hvad ovennævnte politikere medvirker til, når deres stemmer villigt medvirker til både et stort skattetryk og en omfangsrig stat.
fredag 26. juni 2009 - 20:28 kl. 8:28 pm
Nej, du har ret Bums.
Hr. Redeker talte i Vartov.
Men din fornemmelse er stadig helt din egen.
lørdag 27. juni 2009 - 02:20 kl. 2:20 am
@Peter Buch
Du citerer fra Trykkedfrihedsselskabets vedtægter, hvor §1 lyder:
I marts 2006, altså mindst ca. 1½ år efter stiftelsen af Trykkefrihedsselskabet, skrev Kim Møller på sin blog et forsvar for, at Lars Hedegaard eller Trykkefrihedsselskabet ikke havde givet støtte til David Irving, som i 2006 blev idømt 3 års fængsel efter at have erklæret sig skyldig i anklagerne mod sig. De gik, populært sagt, på at benægte Holocaust.
Kim Møllers argument for ikke at forsvare Irving lød:
http://www.uriasposten.net/?p=3242
3 år senere blev Kim Møller påmindet sin holdning dengang, og den har ikke ændret sig. Den 11. juni i år lød det:
http://www.uriasposten.net/?p=6881#comment-872806
Enten støtter man op om ytringsfrihed, eller også gør man ikke. Trykkefrihedsselskabet gør tilsyneladende ikke, Kim Møller gør tilsyneladende heller ikke.
lørdag 27. juni 2009 - 02:22 kl. 2:22 am
Jeg glemte at timelde mig updates. Det har jeg hermed gjort.
lørdag 27. juni 2009 - 06:16 kl. 6:16 am
Jens Kristiansen (aka. Fantomas)
Udi teorien, for nemheds skyld er det lettest at være enten for eller imod støtten op om ytringsfrihed.
Jeg skal derfor for det første gøre indsigelse mod at borgere eller Selskaber i Danmark skulle have pligt til at mene noget som helst om noget som helst. Selv Selskaber med tydeligt skildrede formål har ingen pligt til at mene noget om alt, selv ikke forhold nært relateret deres eget skildrede formål.
For at bruge Borgerlig Bums ord fra oplægget i udvidet form, vendt lidt, og strøget og tilføjet lidt.
Frihed også ytringsfrihed indebærer hvilket hermed skulle være vist – frihed til tilsyneladende modsigelse(r).
Der er intet at komme efter. Der er heller ikke et gulvtæppe.
Det står vist stadig enhver frit for at stifte “Selskabet der per automatik er for Ytringsfrihed”, “Selskabet der er for Ytringsfrihed for Alt”, “Selskabet der er for Ytringsfrihed for Alle” og “Selskabet der er for Ytringsfrihed for Alt og Alle”, og alle mulige andre Selskaber.
Med mindre der er tale om et vel opsat computerprogram, eller der kan findes personale til besvarelse af alle henvendelser om Selskabernes støtte til det ene og andet, her specifikt Ytringsfrihedsrelateret, forbliver individer og Selskaber selv med Ytringsfrihedsrelateret baggrund og formål i virkelighedens verden, derfor også til tider- selvmodsigende.
Trykkefrihedsselskabet, hr. Møller er i virkelighedens verden.
Den selvmodsigende, den reelle verden.
Ytringen “Enten støtter man op om ytringsfrihed, eller også gør man ikke” er en verbal formulering af en teoretisk virkelighed der i virkelighedens verden – efter min opfattelse- savner det eller de praktiske eksempler på individer og Selskaber der viser støtte til ytringsfrihed for alt og alle.
For det andet skulle jeg mene, højrefløjens eksistens ville vise sig i- eksempelvis- voldsom forøget privat kapitals satsen på opførsel af mange billige bæredygtige boliger i stil med Frilands-eksemplerne, hvilket ikke finder sted, dette medfører, at jeg er af opfattelsen af at forestillinger om højrefløjen, samt Trykkefrihedsselskabets befinden sig på højrefløjen, er helt ude af proportioner i forhold til virkelighedens verden.
Højrefløjen har i min opfattelse en meget stor del at gøre med forhold vedrørende privat kapital og ejendom, skat og også noget mere.
Som talsperson for “Selskabet for Indførelse af Ytringsfrihed i Danmark og Resten af Verden” bør jeg nævne Selskabet blandt andet går ind for forbud mod trusler så heller ikke dette Selskab går i praksis ind for fuld ytringsfrihed. Selskabet har heller ikke midler eller mandskab til at forsvare ytringsfrihed – selv ikke som Selskabet definerer og forsvarer ytringsfriheden- for alle overalt.
På egne og Selskabets vegne- med venlig hilsen Peter Buch
lørdag 27. juni 2009 - 06:48 kl. 6:48 am
Netop Trykkefrihedsselskabet ville have været selvskrevet til at forsvare David Irvings ytringsfrihed, da selskabet jo er kendt for sin Israel-venlighed, og dårlig kan lastes for at lugte af revisionistiske sympatier.
Det havde været en god ting hvis Trykkefrihedsselskabet indimellem også havde sat fokus på de langt farligere og effektive angreb på ytringsfriheden der stammer fra jødiske kredse, og som endnu udgør langt hovedparten af de aktører der kæmper for censur.
Mens det for det meste er højt råbende og truende muslimer, for det meste uden større sympati eller opbakning i store dele af befolkningen der udgør den største fare fra den islamiske side, er det velorganiserede og indflydelsesrige jødiske millionforetagender med venner de rigtige steder indenfor politik og medier, der står bag hovedparten af de censurtiltag og dissidentforfølgelser der planlægges og vedtages i den vestlige verden.
Af samme grund er det ekstra pinligt når Trykkefrihedsselskabets medlemmer eller sympatisanter går til angreb, (eller blot gør nar) af en modig ung kvinde, der støtter en upopulær iransk kandidat, og hævder sin i øvrigt ganske naturlige ret til at mene at det populære ofte gentagede dødstal på seks millioner under holocaust er overdrevet, hvilket som sådan slet ikke er et specielt ‘revisionistisk’ synspunkt.
Modet kommer af at turde gå imod strømmen og mene noget andet end de fleste.
Man kan kalde Hirsi Ali, Wilders, og Wafa Sultan for modige, fordi de trods trusler fra islamister bliver ved med at komme med deres mening. Men alle disse mennesker har et stort bagland, inklusiv kendte personer der bakker dem op, og bliver ydermere bakket op af store dele af den offentlige opinion, og deres sikkerhed vogtes af offentlige myndigheder.
Langt mere modigt er det efter min mening når man som Samira Tavin stiller sig op med en mening der møder meget lidt forståelse fra de mennesker man befinder sig i blandt til daglig. Det at sætte agtelsen blandt sine medmennesker på spil ved at ytre sig åbent om kontroversielle synspunkter kræver langt mere mod, end det at udsætte sig for angreb fra en ydre fjende, som i forvejen bliver fordømt af langt de fleste, selv ens politiske modstandere.
Med sin seneste udmelding har Trykkefrihedsselskabet derfor sat sig i nøjagtig samme situation som Amnesty International og danske PEN, og kan ikke gøre krav på at være en forening der forsvarer ytringsfriheden som princip, men kan defineres som endnu en anti-islamisk og stærkt pro-zionistisk kamporganisation.
Og det er en stor skam, for lige meget fra hvilken side censuren trænger sig på, er den til skade for fritænkere og de vestlige værdier som den hævdes at forsvare.
Noget så vigtigt som ytringsfriheden har krav på en principiel forsvarer, og nok kan man som del af en sådan organisation pointere at man altså ikke er enig i de synspunkter hvis ophavsmænd man forsvarer, men det bør blive ved en kort bemærkning, skal ikke ledsages af metervis af argumentation for at de synspunkter hvis ophavsmand m/k man forsvarer er forkerte, og på denne måde holde fokus på det principielle.
En sådan organisation kunne passende være sammensat af mennesker med meget divergerende synspunkter og sympatier, og ville i så fald have en del mere gennemslagskraft end en forening der primært beskæftiger sig med at udbrede antiislamiske synspunkter.
lørdag 27. juni 2009 - 08:00 kl. 8:00 am
Ytringsfriheds bedste forsvar er – efter min ringe mening- fint tjent med individer der gør opmærksom på hvilke kræfter der er trussler mod ytringsfriheden, herunder de jødiske organisationer med deres dagsorden og sympatisører såvel som muslimske med deres, andre organisationer og individer med deres.
I den tekniske afdeling til brug i forsvaret af ytringsfrihed med hensyn til mindre mængder data-
En anden mulighed for forsvaret af ytringsfrihed:
Opera Software ASA er jo noget kendt for sin Opera Web browser, et ganske godt alternativ til Microsofts Internet Explorer.
Den ny version af Opera, version 10, indholder en funktion som vil være af stor intresse for blandt andet politisk ukorrekte og mennesker uden mange midler generelt. Funktionen kaldes for Opera Unite.
Opera Unite gør det muligt for hvem som helst at publicere websider uden at skulle købe plads på en webserver, eller selv have en eller flere servere stående.
Med Opera Unite slipper man for den slags. Du eller I lægger blot dine eller Jeres websider i en eller flere dertil bestemte mappe/(mapper) på din computer/jeres computere og fortæller Opera Unite hvilken mappe/hvilke mapper, det er.
Derefter vil disse websider i mappen/mapperne være til rådighed for søgende i omverden så længe computeren er tændt.
Har man computeren tændt døgnet rundt, er websiderne da til rådighed døgnet rundt, ellers er de det kun når computeren er tændt.
Opera Unite kører på hvilken som helst almindelig computer uanset om computeren bruger styresystemerne Windows, Mac eller Linux.
Opera Unite kan ses på:
http://unite.opera.com/
lørdag 27. juni 2009 - 08:02 kl. 8:02 am
Det er et interessant projekt som potentielt vil vende op og ned på nettet. Nu kan hvem som helst gå online med en eller flere websider når som helst uden behov for webhotel og uden større risiko for at blive lukket ned.
Opera produktanalytiker Lawrence Eng udtaler:
“Det handler om vores muligheder for at forbinde os med hinanden og deltage på en meningsfuld måde online – på vores egne præmisser og uden at miste kontrollen over vores data”.
På vanlig måde har Opera gjort det meget nemt for brugeren så hvem som helst kan finde ud af det.
Jeg skrev lidt om i modtaget mail der skulle være fra en med teknisk indsigt, ændret ordlyd skulle ikke have bevirket problemer burde opstå, se dog eventuelt:
http://unite.opera.com/service/192/
lørdag 27. juni 2009 - 08:06 kl. 8:06 am
samt såfremt behov for flere oplysmninger:
http://unite.opera.com/services/author/OperaUnite/
http://unite.opera.com/service/132/
Nogle synes nævnt i kommentarer på Operas hjemmeside, at mene systemet virker godt og andre har diverse problemer. Uden på nogen måde ville mene jeg selv er specielt teknisk – nøjes med installering af Opera Unite uden Opera 10 da denne sidst nævnte stadig er i beta-udgaven.
Se eventuelt her yderligere for problemløsning:
http://dev.opera.com/articles/view/opera-unite-developer-primer/#servi ce
Så mangler vi blandt andet en højeffektiv solfanger, der er billig med tilhørende omformer til computerens strømforbrug, men- den er der nok andre, der har klar?
lørdag 27. juni 2009 - 08:17 kl. 8:17 am
Balder
Din tiltro til organisationer er imponerende.
Det er ikke noget jeg deler.
Jeg holder mest af mennesker, har vist sågar elsket nogle.
Men en eller flere organisationer hvorfor de skulle være den eller de bedste principelle forsvarere af ytringsfrihed, det overgår aldeles min ringe forstand?
Mennesker gerne flere mennesker eventuelt men ikke nødvendigvis organiseret i en eller flere organisationer er for mig at se ytringsfrihedens bedste forsvar. Mennesker. Navnlig mennesker.
lørdag 27. juni 2009 - 08:26 kl. 8:26 am
Mennesker med ytringer de vil af med og mennesker med teknisk indsigt i problematikken omkring hvorledes det lettest undgås at blive påvirket af diverse selskabers og nationers censur-spærrer er velkomne til at skrive til min adresse eller ringe på telefonnummeret der findes ved opslag- – det kan dog ske jeg ikke tager telefonen:
Peter Buch
Søndre Fasanvej 35. 1.t.h.
2000 Frederiksberg
Danmark
tirsdag 7. juli 2009 - 08:38 kl. 8:38 am
[...] http://borgerligbums.wordpress.com/2009/06/26/trykkefrihedsselskabet-giver-ytringsfriheden-et-gok-i-... [...]
lørdag 11. juli 2009 - 16:49 kl. 4:49 pm
Det er debat på højt plan der foregård her, Peter Buch debatere med, the one and only one, Peter Buch.
lørdag 11. juli 2009 - 19:35 kl. 7:35 pm
@Per N
Foregård? Er det mon det modsatte af baggård?